111 év siker

A MEWA üzleti alapötlete a megosztáson alapul

2020. január 15., szerda, 06:00

Címkék: felület felülettisztítás MEWA tisztítás tisztítástechnológia tisztítóeszköz törlőkendő

Növekvő forgalom, egyre több ügyfél, európai expanzió, a kínálat digitalizációja, új image-koncepció: a textilszolgáltatási szektorban tevékenykedő MEWA immár 111 éves, és van oka rá, hogy ünnepeljen.

A MEWA német textilszolgáltató idén fennállásának 111-ik évfordulóját ünnepli. Hermann Gebauer német vállalkozónak 1908-ban támadt egy olyan üzleti ötlete, amelyre ma azt mondanánk: a megosztás alapú gazdaság modelljére támaszkodik. Ez az ötlet akkoriban és napjainkban is sikeresnek bizonyult – ezt támasztják alá a vállalat gazdasági mutatószámai.

A MEWA 2018-ban 704 millió euróra növelte forgalmát (2017: 672 millió euró). A dolgozók száma 5.600-ra (2017: 5.200) nőtt, és immár 188.000 ügyféllel (2017: 184.600) állnak szerződésben. A MEWA nemrégiben belépett a brit piacra, és ezzel a bővüléssel már 21 országban 45 telephelyen van jelen. A MEWA weboldalának felhasználói számára beindult a live chat szolgáltatás, és további digitális fejlesztések is előkészítés alatt állnak.

1908 óta megosztáson alapuló üzlet: törlőkendők iparvállalatoknak és műhelyeknek. (Forrás: MEWA)

Az üzleti sikerrel párhuzamosan a környezetvédelmi szemlélet is folyamatosan előtérben van. A többször felhasználható termékekre alapozott modell, az erőforrásokkal takarékoskodó folyamatok és a nyújtott szolgáltatás keretében megszervezett hatékony újrafelhasználás együttesen járulnak hozzá a környezetvédelem és a fenntartható fejlődés ügyéhez. A MEWA ezen a területen folyamatosan haladni kíván az idővel, ezért 63 millió euróra (2017: 45,1 millió euró) növelte a berendezésekre és környezetvédelmi technológiákra fordított beruházásainak volumenét.

Használat után a törlőkendőket összegyűjtik, kimossák majd újra kiszállítják. (Forrás: MEWA)

Magyarországon a MEWA 2007 óta van jelen. „Magyar partnereink is nagyra értékelik cégünk elkötelezettségét a minőség, a környezetvédelem és a szolgáltatások terén” – mondta Horváth László ügyvezető. „A MEWA új, a megosztás alapú gazdaságon alapuló stratégiai iránya megfelel a legmodernebb trendeknek, és ezt a piac is visszaigazolja számunkra” – hangsúlyozta az ügyvezető, aki büszkén utal a tényre, hogy a MEWA magyarországi vállalata 2019-ben másodszor nyerte el a Business Superbrands védjegyet.

A MEWA-nál a kiszállítás előtt ellenőrzik a törlőkendők minőségét. (Forrás: MEWA)

A megosztás alapú gazdaság lényege, hogy nem kell a dolgokat birtokolni ahhoz, hogy használjuk őket: minden bérelhető, kölcsönözhető, megosztható. Pontosan ezt csinálja a MEWA – Magyarországon elsősorban a textilből készült ipari törlőkendőkhöz nyújtott komplett szolgáltatással – immár 111 éve. A „textil-megosztás” a MEWA 1908-ban történt alapítása óta azt jelenti: birtoklás helyett használjuk.

www.mewa.hu

Keresés
Bejelentkezés / Regisztráció
Média Partnerek